Rahtikirja

Hanki rahtikirjat Siirtopainosta

Kotimaan rahtikirja painetaan 1.1.2012 voimaan astuneen standardin mukaisesti, ja näitä myös pidämme varastotuotteina. Erityisesti rahtikirjoissa käyttämämme päällepainatustekniikka tuottaa halutun ja edullisen yrityspainatuksen.

Rahtikirjat Siirtopainon monipuolisesta valikoimasta.

Päällepainatus tehdään päällimmäiseen paperiin sinisellä (reflex blue) ja painatus jäljentyy alempiin lehtiin. Rahtikirjoissa laajemmat yrityspainatukset tehdään normaalina lomakepainatuksena. Normaali lomakepainatus tarkoittaa sitä, että rahtikirjan jokainen sivu painetaan erikseen ja tietenkin myös halutuilla väreillä. Päällepainatus rahtikirjassa tarkoittaa taas pelkästään sinistä väriä ja kopioitumista alempiin lehtiin. Toisalta se tarkoittaa erittäin edullista esipainatusta, verrattuna rahtikirjan lomakepainatukseen.

Rahtikirjojen mallit

Edullisin rahtikirja on standardi rahtikirja, jossa ei ole yrityspainatusta ollenkaan ja sitä kutsutaan neutraaliksi. Yksilöllinen viivakoodi ja vastaava numero painetaan aina myös neutraaliin rahtikirjaan. Standardi A on saatavana sekä apuviivoilla (rivit 28 – 36), sekä ilman niitä. Ketjurahtikirjoihin emme tulosta koodia ollenkaan, vaan toimitamme niiden sijasta kantoratarahtikirjat. Rahtikirjojen massatulostuksessa kokemuksemme mukaan kantoratarahtikirja on ketjua käyttökelpoisempi ja siten suositumpi.

Normaalien settirahtikirjojen lisäksi painamme matriisitulostimille niin ketjurahtikirjat kuin kantoratarahtikirjat.

Pakkauskokomme rahtikirjoille

  • settirahtikirjat 500 kpl tai 1 000 kpl per laatikko
  • kantoratarahtikirjat 500 kpl per laatikko
  • ketjurahtikirjat 750 kpl per laatikko
  • CMR-rahtikirjat 400 kpl per laatikko (ulkomaan rahtikirjat ovat 5-osaisia)

Ulkomaan kuljetuksiin tarkoitetut CMR-rahtikirjat kuuluvat myös varastotuotteisiimme. Käyttämämme varastomalli on kielivariaatio suomi-englanti-saksa

Räätälöity rahtikirja

Räätälöimme myös rahtikirjat haluttaessa täysin asiakkaan haluamaan ulkonäköön ja kokoon. Haluttaessa teemme rahtikirjoista myös helposti kentällä täytettäviä taittokansilehtiöitä. Myös vyöttäminen määränippuihin helpottaa rahtikirjojen käsittelyä/jakelua niin jälleenmyyjillä kuin ajojärjestelijöillä. Tulostimien säätämisen välttämiseksi painamme edelleen myös vanhempia standardeja, jolloin myös säästetään uusimman standardin maksullinen, yksilöllinen numero ja koodi.

Yleistä rahtikirjoista

Rahtikirjan käyttö kuljetuksissa perustuu lakiin. Näin ollen jokainen lähetys vaatii käytettäväksi yhden rahtikirjan. Yhdessä rekassa voi olla kuljetuksen aikana satoja rahtikirjoja. Tästä saa käsityksen käytettävien rahtikirjojen määrästä.

Käytetyt rahtikirjat eivät välttämätttä ole jäljentäviä lomakkeita, vaan myös tarrapohjaiset rahtikirjat ovat paljon käytettyjä. Myös rahtikirjoja voi tulostaa normipaperille, mutta niitä on tulostettava useampia ja mm. allekirjoitukset etc. on tehtävä joka osaan erikseen. Jäljentävällä rahtikirjalla on siis omat kiistattomat etunsa.

Laatulomake painaa neutraalit ja päällepainettavat rahtikirjat aina samanaikaisesti. Rahtikirjapainoksia on tilauksista riippuen 3 – 6 kpl kuukaudessa. Neutraaleja rahtikirjoja pidämme jatkuvasti varastotuotteina. Räätälöidyt rahtikirjat sekä lomakepainettavat rahtikirjat painamme omana painoksenaan, muiden lomakkeiden kanssa.

Laatulomakkeen painotoiminta on siirtynyt Jyväskylän Siirtopainolle 15.5.2019. Liikenimenä Laatulomake säilyy, samoin toimitusajat ja hinnat entiseen tapaan.